Anna Cramling med i telejättens nya reklamfilm

Publicerad 19 mars, 2021 av Ingemar Falk

Schack-influencern Anna Cramling och artisten Timbuktu är med i samma reklamfilm. Foto: Telia

När telejätten i nya reklamfilmen vill visa vad nätet betytt under pandemitider – ja då är schack representerat. Reklammakarna har onekligen fått upp ögonen för onlineboomen inom spelet.

I filmen där Jason “Timbuktu” Diakité spelar upp en ny version av låten “Nu grönskar det” får vi se schack-influencern Anna Cramling i några scener.

Anna Cramling som i dag har 91 200 (!) följare gör ett allt större avtryck på schackintresset i Sverige. Hennes följarskara är mer än dubbelt så stor än vad det finns SSF-anslutna spelare i Sverige, och då räknar vi även med de tiotusentals spelarna i skolschackklubbar.

Här kan du se hela reklamfilmen:

Första intervjun: Så började Anna Cramlings karriär som schackstreamare