Lyckat sommarläger i Lund

Publicerad 22 juni, 2026 av Ofelia Thörnqvist

Samling inför orienteringspromenad Foto: Linus Olsson

För ett 40-tal schackintresserade barn inleddes sommarlovet i förra veckan med sommarläger i Lunds ASK regi på Schackhuset i Lund, för både flickor och pojkar. Deltagarna njöt av god mat och professionell schackträning med ledarna Linus Olsson, GM Axel Smith och WIM Ellinor Frisk. Ett populärt inslag var orienteringspromenaden med schackkombinationer.

Ellinor Frisk tillsammans med deltagaran i Tjejlägret Foto: Linus Olsson.

Nytt för i år var att Tjejlägret fick stöd av Sveriges Schackförbund för att ha nationellt intag, och att det därmed kom långväga gäster från bland annat Romelanda SK från Göteborg, vilket var extra kul tyckte både deltagarna och arrangörerna.